tisdag 30 november 2010

Världens enklaste mössor?

En stund innan vi gick ut i snön igår såg det ut så här i tjejernas rum. Storebror S hade bäddat till det framför elementet och läste för små-syrrorna medans mamma sydde färdigt Ellas mössa. Lowe har som synes redan fått på sig sin =)
Kom dock på i morse att kameran aldrig kom med ut igår så jag bad snällt om lite posering. När Ella fick låna mammas måttband så gick hon med på det. Likt mig sätter hon ju det runt halsen så jag brukar inte vara så glad åt att hon har det, men för en liten fotosession fick det gå.
Lowe å andra sidan har börjat lika som pappa; grimaserar och fånar sig så fort kameran kommer fram...
Mössorna är sydda efter en beskrivning i från Baby Cool (Nina Sandström Hallberg) som jag sydde efter redan förra vintern. Väldigt enkla kan jag nu sitta och säga fast jag lyckades klanta till det för ett år sedan. Fick stretchen åt fel håll så de blev stumma runt huvet. Passade gjorde dem, men de blev inte så populära om man säger så. Men nu fick jag allt åt rätt håll så de här vart betydligt skönare. Tro´t eller ej, men nu har storebröderna beställt liknande mössor också, så jag får leta flecce. Flickornas är sydda av en filt som vunnits på lotteri nångång och legat bortglömd i nåt skåp.
Nu ska jag njuta av stugvärmen sittandes vid symaskinen en stund medans snön dalar ner utanför fönstret!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Vad glad man blir när syskonen myser i hop!

Mojebarn sa...

Mysiga ungar. Jag gjorde också den mössan och det blev inget bra då. Men jag kankse också fick stretchen fel. Måste pröva igen.