söndag 14 november 2010

Ballongbyxa och muddtröja


Många sköna timmar har jag tillbringat i syrummet de senaste två dagarna. Bl.a. så blev de här två "ufona" nerplockade från hyllan och färdigsydda. Tyget beställde jag från Shop Handarbete när de reade ut rubbet. Tror att det är interlock, iallafall kraftigt och inte så väldigt töjbart som trikå. Köpte det i två olika färgställningar, men det här blev jag lite hum...besviken på. Det är ganska matt i färgerna på någe vis, men efter att ha legat till sig ett tag satt jag till slut saxen i det iallafall.


Ballongbyxan är mönster 63010 från Stoff och Stil, en modell som Lowe gillar rätt så mycket. Bra modell att ha långkalsinger under också eftersom det knappast blir knöligt. Fläckarna på benen är dock bara vatten. Skulle göra mig till o stryka dem lite innan fotningen och då löpte strykjärnet amok och fullkomligen spröt ut allt vatten istället för lite ångpuffar...hm!


Tröjan är nog ursprungligen ett mönster från Sömnadsmagasinet fast jag gjort vissa ändringar på det och denna fick även muddar. Tog till halsmudden lite på höjden så att den blev som en halvpolo vilket jag tycker är bra nu till vintern och faktiskt håller stor-skruttan med!!! =)



Hoppas att ni firat alla pappor ordentligt idag!

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll! (Själv ska jag tillbringa den med Beck och stickningen).Posted by Picasa

Inga kommentarer: