söndag 21 november 2010

Vem behöver en terapeut...

...när det finns garn och stickor. =) Mitt garnlager börjar bli lika stort som tyglagret och trots att det stickas varje kväll så minskar det inte... Märkligt det där!

De senaste som blivit gjort framför House och Mitt i naturen är en tröja till 3åringen i ett garn som heter Mimosa. Fick några röda nystan av min gammelmoster och några blå fanns i min mammas gömmor så tröjan blev en salig blandning. Bakstycket är helt i rött dock. Tröjan är stickad i helt raka bitar vilket är något som jag inte alls rekommenderar. Väldigt enkelt visserligen, men blir för det första ganska trist att sticka och för det andra förlorar man en del i passformen, men gjort är gjort, men kommer inte att göras igen.

En halsduk i Westminister Red Heart, stickad med stickor 12. Drygt 20 cm bred och 220 lång. Blev gjord bara för att jag skulle ha nåt för händerna vid teven och fick bli vinst i ett lotteri som sonens klass hade.
En till halsduk i samma garn fast i lila (inte alls blå som den ser ut här på fotot!) stickad till svägerskan. Den här är stickad på nr 8 så den är tätare. 30 bred och 230 lång, så hon lär hålla värmen om halsen på hundpromenaderna.
Hoppas ni haft en trevlig helg! Själv har jag bara försökt vila upp efter den gångna veckan och ladda upp för kommande vecka som ser lika fullspikad ut.Posted by Picasa

1 kommentar:

Vecka - Vecka sa...

Önskar att jag orkade och kunde sticka bättre.. Men nog är det lite terapi har jag förstått!