söndag 23 oktober 2011

Påfyllnad av tröjor

Eftersom 4-åringen växt som ett ogräs under sommaren är det mesta i klädväg urvuxet. Först blev det att ta itu med ett gäng nya tröjor som räcker ner över den runda magen. Använde samma mönster som tidigare från SoS nr 63013. Storlek 4 år, men jag tog till en bit på längden och även en aningens på bredden för att det ska räcka till min 4-åring.

Även den här gången blev det en liten rensning bland tygerna. När man ändå är i farten är det lika bra att använda upp alltihop än att det ska ligga kvar någon liten bit och fylla det ändå överfulla tyghyllorna :)
Moln från JNY förstås, även den bruna interlocken är därifrån, fågeltyget som blev till ärmar på en av tröjorna är från SoS, det gröna och det beiga är från Shop Handarbete. Trikå-snedslå från Bibbis Textil.
Hoppas att ni får en härlig söndag! Själv hoppas jag få lite sy-tid idag så att även förrådet av byxor kan fyllas på för dotri.Posted by Picasa

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Fiffigt med jeansen!
Själv har jag "slaktat" mina jeans och gjort om dem till shorts genom att klippa av dem. Undre delen av byxbenen har jag sytt om till byxor åt mina yngre barn - upp till 3-årsåldern brukar det funka ungefär, med resårmidja!