onsdag 12 oktober 2011

Rosa Oktober - Pickles-väst

Och så har jag provat att sticka en annan väst; en från Pickles som jag hittade för rätt så länge sedan. Gratis-beskrivningen på sidan är för storlek 1 år. Snåljåpen i mig sa nej till köp av beskrivning till större storlekar, så jag testade helt enkelt att göra som med femtimmarskoftan och treochenhalvtimmesvästen. Med andra ord, prova sig fram med grövre garn och stickor för att på så vis få en större storlek. Och det funkade bra =) Med stickor 8 och garnet Sirkus från Novita så blev det en lagom till 3-åringen. Knappt 200g gick det åt..

Sen kom det svåraste av allt; att välja knappar! Ett riktigt i-landsproblem, men ack vilket kärt besvär det är att få gräva igenom hela knapp-arsenalen på jakt efter de två.
Rosa och rosa, cerise är väl den egentligen, fast det var nästintill omöjligt att fånga den rätta nyansen med min klena kamera... Stora-syster har lagt en beställning på en likadan, så jag vet vad jag har att göra ikväll.
Ha en härlig mitt-i-veckan-kväll!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Mia sa...

Fin! Jag har fått en beskrivning mailad av en annan bloggare på liknande kofta men har ännu inte hunnit sticka den. Skall bara virka klart en annan kofta först.

Jenny sa...

Vad duktig du är som kan sticka så snyggt! Fint med de söta knapparna också.