torsdag 27 oktober 2011

Fortsatt Rosa i Oktober- vuxentröja

Det här med montering av stickade plagg, är det inte ett mysterium varför det ska behöva ta sån tid innan det blir gjort??? Alltså, det här är ju på gränsen till löjligt! Innan femtimmarskoftan och alla västar ens var påtänkta som potensiella stickprojekt, startade jag med den här tröjan åt mig själv. Grovt garn o stora stickor=gick ootroligt snabbt att bli klar. Men, så fort sista maskan var avmaskad så lades femtimmarskoftan upp osv osv. Nästan en hel månad hann gå innan jag äntligen tog mig för att montera ihop tröjan. Och eftersom det också gick ganska fort så undrar man ju varför? Kan det vara för att när man har stick-iver så vill man bara sticka sticka sticka och inte sitta med nål och "tråd", eller? Istället skulle man kanske tänka på den sköna känslan som infinner sig när någonting blir färdigt!

Iallafall, nu är den klar och det kan få bli vinter. Eller nja, det kan nog få lugna sig en stund till ändå. Längtar inte efter snö riktigt än. Förra hösten/vintern stickade jag flera tröjor till L, bla den här och den här som inte bara blev hennes favvisar. Mamma själv blev sugen på en lika go tröja. Mao är mönstret från Sticka till babyn (Nina Sagulin) fast gjord i vuxenstorlek M-L. Använde Fiesta från Novita och stickor 8.
Nu blev jag så sugen på att sticka den här som Amanda Soule Blake gjort och visade på sin blogg tidigare i veckan och som finns här på Ravelry . Har dock inget lämpligt garn hemma just nu så får väl se hur det blir med den, men vintern är lång, hihi.

Ungarna har höstlov den här veckan och det är så härligt att ha dem hemma! ( även fast de äldre har en tendens att genast vända på dygnet och man inte ser skymten av dem förrän framåt lunch...) Idag var det visserligen riktigt gråväder, men då bakar man såklart. Mamma bröd och ungarna godis =)
Tjipp!Posted by Picasa

Inga kommentarer: