torsdag 6 oktober 2011

Höst-kjolar #2#

Ibland gör man fynd och ibland gör man Fynd. På kupan har det ofta en korg med skylten "Gör något av dessa defekta plagg 5kr" och i den rotar jag gärna runt. Vid ett tillfälle fann jag två tunikor i krossad sammet. Båda hade trasiga dragkedjor bak på ryggen men var för övrigt i fint skick. Så de fick följa med hem. Med minimal ansträngning blev nederdelarna superba kjolar till dotri L som numera mer eller mindre alltid går i kjol. För att göra dem lite roligare blev det en fjärils-applikation på den lila.

Och den vinröda fick en svagt skär spets. Både fjäril o spets kommer från mormors gömmor på loftet :)

Må vara att det blåser kuling idag men vad gör det när man kan kura inomhus? Jag älskar hösten! Alla årstider har sin charm, men hösten är nog min favorit-årstid.
Sitta i stugvärmen och höra vinden vina utanför.
Den första brasan och knastret från elden.
Tända ljus på kvällarna.
Soliga dagar och gyllene löv som faller och lägger sig som en matta.
Plocka fram ulliga garner och sticka värmande ting inför kommande vinter.
Naturen går till vila och tempot sjunker.

När naturen är som en målares palett. Då njuter jag.Posted by Picasa

Inga kommentarer: