torsdag 14 januari 2010

Avsked



I somras dog en vän till familjen. Hon hade ingen egen familj, hade inte varit gift, inte heller fått barn, så hon hade liksom tillhört våran familj i alla år trots att vi inte egntligen var släkt. I nästan 89 år hade hon levat och hon själv sa att hon varit så otroligt nöjd och tillfredsställd med sitt liv. På så vis kändes det lite mindre tungt att ta farväl av henne. Hon var en riktigt busig tant (eller källing som hon själv sa)som älskade att klä ut sig och göra "hyss". Tack HILLEVI för all vänskap och skratt vi fick!!!
I min utrensnings-iver hade jag lämnat bort allt vad svarta kläder hette som skulle kunnat vara "respektabla" på en begravning. Istället fick det bli en premiär för min del att sy ett plagg till mig själv. Jag hade sytt mitt första plagg NÅGONSIN typ sex veckor innan, det var lite nervigt att börja. Blev ändå nöjd med resultatet; en kort grå bomulls-klänning med knytband i midjan och dold dragkedja. Inte såå illa för en nybörjare. Den har även blivit flitigt använd efteråt också. Önskar bara att kameran kunde vara lite mera med på noterna vad det gäller färg...hm

Mönster: Stoff och Stil
Tyg: Hittat i mammas gömmor

Inga kommentarer: