måndag 25 januari 2010

Hängselbyxa




Under helgen blev detta "ufo" äntligen klart. Dessa byxor har det liksom gått troll i, ni vet när man bara gör det ena felet efter det andra. För min del handlade det om att jag alltid tog fram dessa de sista jag gjorde sena kvällar vis symaskinen och det är bara något man inte ska göra; sitta för sent om kvällen när ögonen grusas¨av trötthet. Men hur lätt är det med huset fullt av små och stora barn som ska ha sitt med blöjbyten och läxläsnings-hjälp. När alla somnat ska mamma sy när det egentligen är dags att zzzz. Nu har jag dessutom skaffat mig en klok arbetslampa för det underlättar ju en hel del om man ser vad man håller på med :-)

Mönster; Baby Cool av Nina Sandström- Hallberg som jag har gjort benen ganska mycket vidare på samt förlängt och satt mudd i benslutet på.
Tyg; Gardin från Röda Korset. Blev helt kär i detta tyget och hittade dessutom ett likandant men i annan färgställning veckan efter, sånt gillas. Vände det ljusa partiet bakåt, klurade vilket som var smartast. Men eftersom min E grisar kopiöst mycket när hon äter men inte lika ofta sätter sig nåt lort så blev det så :)
Knappar och skråband från mammas syrum (juveler från glada 70-talet) ;-)

Inga kommentarer: