söndag 10 januari 2010

Bidragen inlämnade:-)


Sysidan har en Do Redo- tävling som höll på till idag. Jag har haft mina ideer klara sen länge men ska som alltid vara ute i sista stund. Det är bara så jag funkar, får inget gjort om jag inte har ont om tid...
Gillar verkligen Do redo! Att använda något på nytt. Eftersom jag inte får visa det jag gjort till tävlingen, det syns på sysidan.se imorgon, så bloggar jag om en annan do redo-grej jag gjort. En klänning till lilla stora dottern som är gjord av min mammas klänning från 70-talet. Behöll den stora fickan och även bak sitter en likadan ficka. Snedslån är ny, men bandet i nederkant kommer faktiskt också från 70-talet. Mamma hade det till ett antal av mina klänningar som hon sydde när jag var liten. Så det blev en liten nostalgi-tripp för min del också, både vad gäller bandet, men även mammas klänning finns nånstans långt bak i hjärn-arkivet från en sommar.

Sämst just nu; min sambos vansinnigt dåliga morgonhumör.

Bäst just nu; Att ovanstående går över efter en kopp kaffe.

Inga kommentarer: