tisdag 11 januari 2011

Äntligen återvänt till symaskinen!

Satte mig äntligen vid symaskinen igen häromkvällen och vad händer då? Naturligtvis började det med att strula och låta konstigt om den, sucka! Men efter diverse ompyssel och byten av nål och undertrådsspole så flöt allting på igen :) Denna singoalla har jag sytt flera gånger tidigare, den enda skillnaden är att jag lagt till en bit i nederkant i avvikande tyg. Den här i strlk 4år och mönstret är från Making children´s clothes- Emma Hardy.

Både den bruna manchestern och de blommiga tyget är från Stoff o Stil.

Har skaffat mig namnband numera =)
Har haft ett längre uppehåll från symaskinen. Ett tag kändes det så motigt att sy så den bästa boten för den olusten var för mig att ta en paus och göra något annat istället. Som ni kanske märkt så har jag stickat mer än vanligt istället. Det har passat bra eftersom energin har varit mer eller mindre noll under hela december. Dels pga en envis förkylning har florerat här hemma. Stor-skruttan hostade nätterna igenom i flera veckor och mamma fick springa. Sedan var det min tur att börja hosta hela nätterna och snörvla hela dagarna:(
Dels har mycket tankar gått kring min pappa som för en dryg månad sen fick ett väldigt tråkigt besked av sin läkare, om än preliminärt sådant. Sedan nyår har det varit en massa provtagningar så nu väntar han ( vi) på ett riktigt besked om vad som är galet. Är förstås oroligt, jag har mammas sjukdomstid annu färskt i minnet trots att det gått 12 år sedan hon gick bort. Försöker ändå tänka positivt, det behöver ju inte vara det värsta tänkbara.
Trots allt börjar energin så sakterliga komma tillbaka och lusten att sy också för den delen :)Posted by Picasa

6 kommentarer:

Emilia sa...

Jätte-fin!
Hoppas att energi och sylust kommer tillbaka!

Heimlaga sa...

Vilken mysig klänning! Oro tär, hoppas det löser sig!

Åsa Tidqvist sa...

jättesöt singoalla, snyggt med manchester =)
Hoppas det ordnar sig för din pappa.

mulliga m sa...

Jättefin klänning! När tankarna snurrar åt alla håll är det svårt att få ro till skapande. Hoppas allt ordnar sig.

Maria sa...

Himla fin klänning!

Hoppas att det går bra för din pappa!

Mojebarn sa...

Hoppas det inte alltför galet med din pappa. Måste vara jobbigt att vänta på besked.
Klänningen är kanon. Måste skaffa mig den boken.