söndag 16 januari 2011

Andra paret ut

Sticka strumpor var ju riktigt roligt när man vet hur man gör =) Eftersom sambon fick det allra första jag stickade kände jag mig inte alltför ego när nästa par fick bli åt mig själv. Tog lite xtra långa skaft, skön värme till en frusen själ.
Garnet är Sport från Falks garn.
En riktigt lugn o skön söndag håller på att gå mot sitt slut. Jag har mest hållit till i syrummet bland restgarner och knappar. Resultatet kommer längre fram :)
Småtjejerna har suttit som ljus och plockat i en av mina byrålådor. Den som innehåller massor av virkade grytlappar, smådukar, restgarner och annat lite smått o gott som små töser tycker är guld att få plocka med. Medans jag pysslade så serverade dem garnsoppa och grytlappskaffe åt mamma i sin lilla servis.
Ikväll stundar Morden i Midsomer, medans de dör som flugor ska jag göra av med lite mera restgarner.
Ha en fin söndagkväll!Posted by Picasa

3 kommentarer:

Emilia sa...

Härliga!

Heimlaga sa...

Du ska se att snart sitter du i sockträsket du också! De är ju liksom perfekta att sticka framför teven! Och nu vet du ju hur man gör.

Unknown sa...

Ser sköna ut och fina färger! Har också sockor på gång, bl.a. Ännu är det vinter och stickat behövs :-).