tisdag 18 januari 2011

Sommarkänslor mitt i vintern

Så här vintertid stiger vi alltid upp till ett ganska kallt hus. Efter en blåsig natt händer det att vi har fjuttiga +16 grader i köket. Vi bor i ett gammalt hus där det råder självdrag...hälsosamt men kyligt ibland :) Jag har visserligen alltid gjort eld i spisen i köket när småttingarna stiger upp men iallafall så tyckte jag att L behövde en varm och go morgonrock när hon äter frukost.

Mönstret är från Making Children´s Clothes (Emma Hardy). Yttertyget är en riktigt gosig fleece med ett riktigt somrigt motiv för vad är mer sommar än jordgubbar! Köpt från Shop Handarbete och som foder tog jag ett gulvit-randigt påslakan.

Lilla E intar alltid sin frukost (välling i flaska) nerbäddad i soffan framför Bolibompa, så henne hade jag ju inte sytt en morgonrock till. Hon blev lite besviken kan man ju säga, men storasyster la tröstande armen om henne och ledde in henne i mitt syrum. -"Se här, mamma har mer sånt serru så mamma sy en ti di me" och så la hon tygstycket över lillasyster som för stunden verkar nöja sig med det. Får väl se vad jag hittar på till henne....Posted by Picasa

2 kommentarer:

Maria sa...

Härligt mönster och modell, man längtar ju till sommaren när man ser jordgubbarna:)

Heimlaga sa...

En fleecefilt till lillasyster verkar väl lockande!