torsdag 20 januari 2011

Pyssel med garn o knappar del 1

Den gångna helgen fick jag en sådan pyssel-lust! Resultatet blev bl.a ett par vanliga muddar och ett par tumm-muddar åt mina frusna handleder. Ideén och inspirationen fick jag dels från Maria på bloggen http://jagblommar.blogspot.com som har sytt otroligt häftiga muddar, men även från boken "Sticka" (Nina Sagulin). Mina har jag dock gjort efter eget huvud och mått och tillgång på garn.
Båda är stickade i Twins från Idena på stickor 6, så de gick väldigt fort att göra. Alla knappar är från mina gömmor. Små-tjejerna var naturligtvis med och grävde bland knapparna och hade synpunkter på vilka som skulle sys på. Knappar är roliga, oavsett ålder :)Posted by Picasa

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hej! Det var länge sen sist och jag måste säga att jag blir lika glad som förra gången. Vad sköna handledsvärmarna ser ut och de röda knapparna piggar upp!
Mvh Sanna

Emilia sa...

Fina - snyggt med knapparna!