måndag 3 januari 2011

Ufo-rekord ger värme i vinter

En frusen själ som jag är så lever jag i stickade tröjor, helst av ylle/ylleblandningar på vintern. Till mig själv har jag stickat denna tröjan av Sport från Falk garn (70%ull,30% polyamid) riktigt varm och gosig i vinterkylan.
Rekord brukar man ju vilja slå, men detta är ett rekord som jag aldrig kommer vilja att slå, det lovar jag! Jag har aldrig avgett ett nyårslöfte i hela mitt liv, men i år lovar jag mig själv att aldrig ha ett ufo liggande så här länge som denna tröjan har fått vänta på att bli färdig. Ni kan inte ana hur länge...Tror ingen av er slår mitt (hemska) rekord heller. Jag började på den här.....2001!!!! Jag hade precis fått min fjärde son och jag levde alltså ännu ihop med pappan till grabbarna när de första maskorna blev stickade. I min värld är det en hel evighet sedan. Den är stickad på rundstickor upp till ärmhål och det var dit jag hade kommit när jag 2002 flyttade. I den flytten försvann resten av garnnystanen. Men den blev liggandes som den var trots att jag tänkte repa upp den och sticka något mindre utav den istället. 2005 flyttade jag en gång till och då försvann den i nån flyttlåda för att hittas igen i våras under en storstädning av loftet. Av en ren slump snubblade jag över ett garn som var nästan det samma ( alltså Sport). Det jag använt från början vill jag minnas var härvor från Järbo Garn, minns inte vad det hette.
När bara kragen var kvar att göra var garnet slut...även i affären, suck!!! Var så nära slutet så inte kunde jag ge upp nu? Hittade ganska snabbt samma Sport hos Sticklust på nätet som jag fick hem lagom till jul. På nyårsafton 23.40 framför teven blev den klar! Här skulle minsann inte ett årsskifte till få passera!
Är det någon som slår detta ufo-rekord eller är jag en ufo-värsting???
Idag ska det möbleras/ändras om i syrummet så jag förhoppningsvis ska få lite bättre ordning på allting.
Ha en underbar måndag!!!Posted by Picasa

3 kommentarer:

mulliga m sa...

Mitt värsta ufo blev sex år gammalt, men nu är det klart :). Jag bloggade om det för ett tag sedan. Jag försöker också lova mig själv att inte dra ut så länge på mina projekt. Jag har en kofta som är färdig, så när som på knäppkanten och det är fyra år sedan jag började. Men du är nog värst ;).

Jenny sa...

Jag antar inte den utmaningen, jag har ett ufo som har goda chanser, det är från 2007 och kan nog hålla i sig till 2017 i den takt jag jobbar med det. Men hoppas inte ändå ... Din tröja blev jättefin, å jag önskar att jag kunde sticka (och ha ännu fler ufon, haha).

Eric sa...

Tröjan ser jätteskön ut. Även jag går i stickat, när man vrider tillbaka klockan till vintertid nästan alltid :-)