måndag 24 januari 2011

Pyssel med garn o knappar del 2

Under min pyssliga iver förra helgen gjorde jag även ett par virkade armband. Virka är jag ingen stjärna på, men det här var ju bra små övningsprojekt :) Dekorerade med diverse knappar och knäpps med tryckknappar.


Blev även ett par muddar av restgarner. De här fick en virkad kant och lila knappar.


Veckan som gått har varit en känslomässig berg-och-dalbana. Tyvärr så fick min pappa trist besked efter provtagningarna, så nu väntar operation inom kort. Eftersom min mamma gick bort i cancer efter många års kamp och sedan har det följts av flera släktingar och en ung väninna under efterföljande år, så är det något som väcker många tankar.

Å andra sidan är jag inte typen som grottar ner mig i bekymmer utan sparkar problemen i ändan och tar nya tag och det är det som jag försöker göra nu!


Ha en härlig måndag alla ni underbara människor som kikar in här!


En Far

När du var riktigt liten

och nån annan var stygg

så var ans stora famn

en plats där du blev trygg


När lasset blir för tungt

och hotar att dig stjälpa

så finns han där till hands

att stötta dig och hjälpa


En far är nån som vet

att skydda sina kära

Han vakar över dig

långt borta eller nära


Som förebild han går

i livets långa trappa

Och ingen annan är som han

Han är din kära pappa


-Siv Andersson- Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Fin dikt! Ta hand om varandra!

Jenny sa...

Fina grejer, och fin dikt. En tanke till din pappa. Många kramar!