fredag 28 januari 2011

Sömnig Nalle Puh

Nalle Puh är oemotståndlig för mig så när jag hittade det här tyget med trötta puh-björnar på var det självklart att en bit skulle med mig hem. Och naturligtvis måste det bli pyjamas av det. Tröjan gjorde jag efter Gynthers bok medans byxorna är Meedoms form 1. Tyget är köpt på Tyglagret i Visby, den enda riktiga tygaffär som den här ön har att erbjuda. Trikåsnedslå från Bibbis.Pyjamasen är till lill-skruttan som är ett lika stort fan av Nalle Puh som sin mamma.
Ska nog bli något till storasyster också så småningom, bara vi kan tillfriskna här hemma någon gång. Hela familjen (förutom en son)har åkt på en seg influensa som härjar i skolorna nu. Alla har mer eller mindre legat med feber sedan i helgen, men eftersom vi haft det så länge nu borde det vända snart.
Trevlig Helg! Posted by Picasa

2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken mysig pyjamas och härlig vepa!

Mojebarn sa...

Pjamasen ser verkligen gosig ut. Ibland får man köpa nytt tyg. När jag ser den känns det som om det är dags att sy lite till ungarna. Just nu har jag mest projekt till mig själv på g.
Hoppas alla blir friska snart. Jag vet precis hur trist det är när det är sjukt heeela tiden.