söndag 21 januari 2018

Tunika blev klänning


Hallonsmulas easy tunic som dels blev förlängd lite grand och sen även fick en liten volang. Dottern har varit den som bestämt från tyg till modell. Tyget från Jny design.



Vilken helg! Fredagen började ganska vardagligt med att jag åkte och storhandlade, kom hem och ungarna var ute i snön och lekte. Vi har äntligen fått riktig vinter även här på ön, med ordentliga minusgrader, men plusgraderna ska komma tillbaka i nästa vecka igen :(
 På eftermiddagen fick jag ett sånt där telefonsamtal som är varje förälders mardröm. En kvinna sa att hon stod vid vägkanten med min son som hade voltat med bilen! Hon la till snabbt till att han var ok men bilen var det inte. När jag kom dit förstod jag ganska omgående att han hade haft änglavakt. Det kunde ha gått väldigt väldigt illa....Evigt tacksam att det gick bra och att det bara var bilen som blev (rejält) skadad.

Igår ägnades dagen åt att städa hela huset (det har inte varit så prioriterat på sistone, hahaha) för på kvällen kom äldsta sonen hem och hälsade på med flickvännen som han ganska nyligen träffat. Hon är inte från ön utan från Alingsås och det var hennes första besök på Gotland. Var väl tur att vädret ändrat sig så att Gotland kunde visa upp sig från en finare sida än vad december har bjudit på. 
 Riktigt trevlig och fin tjej så jag hoppas att allt går bra för dem i framtiden, trots det stora avståndet :)

Ha en fin söndag!


Inga kommentarer: