onsdag 31 januari 2018

Underkläder för hela slanten




I helgen som var blev det myyyycket tid vid symaskinen. Mer än vad jag hade tänkt. Hade planerat en tripp till skogen med hunden, men eftersom vädret var riktigt "uschigt", minst sagt, så stannade vi hemma istället. Hunden såg faktikst rätt nöjd ut där hon, som vanligt, låg bakom min stol medan jag sydde istället för att behöva ut i blåsten och regnet/snön som vräkte ner.
 Hann iaf med att sy alla tillklippta trosorna åt mig själv. Den där resåren med "ficka" som jag köpt från Bibbis textil visade sig vara en hit. Kommer att fortsätta använda den om den ska sys flera trosor framöver. Mönstret är Hipster trosa från OMGbananas (den lägsta modellen).


Hann fixa  två par kalsonger var åt småkillarna också.

Alla tyger är från Jny design.

Den här veckan har jag inte hunnit sytt ett dugg. I måndags bakades bröd och fyllde på lite i frysen. Igår och idag håller jag på att rensa lite hemma i skåp/garderober på urvuxna kläder, småbarns-grejer mm som jag säljer på facebook. Sånt tar sin lilla tid, men det är alltid skönt när det är gjort. 
Imorgon bitti är det dags för återbesök hos ortopeden för sonen. Hoppas nu på att det läker  som det ska. 

Ha en finfin onsdag!

Inga kommentarer: