söndag 28 januari 2018

Tyg och tunika




Hade en lite försenad julafton i torsdags när jag öppnade mitt 10 kg Hemliga paket från Jny. :) Det är så jag beställer det mesta av mina tyger, genom hemliga paket. Jag har aldrig blivit besviken på innehållet. Ungarna blev också glada då en del gamla favoriter var med likväl som nya som vi inte haft förrut. 



Kängururna gillar Ella väldigt mycket och bad om en tunika av det. Och jag testade för första gången att göra en osynlig fåll.i skarpt läge (har gjort en del testlappar men inte på något plagg) och blev nöjd för att vara första försöket. :)
 Jag har visserligen Covermaskin (två t.o.m.) och har använt det hemskt mycket till att fålla, men jag är i ärlighetens namn så gruvligt trött på alla coversömmar så nu samlar de damm mest. Finns så många andra snygga sömmar man kan använda vid tex. fållning på vanliga hushållsmaskinerna och i regel har man redan rätt färg på tråden där så jag kör oftare det än covern. 
 "Det ser så proffsigt ut/ser ut som köpeplagg" var det en som sa till mig. Okey, det är sant. Men jag gillar det hemsydda stuket bättre. En covern ska nog få flytta till någon som kanske uppskattar den bättre ;)

Idag ska det sys kalsonger till grabbarna och trosor åt mig själv. Har fått hem en resår med ficka från Bibbis som måste provas. När alla nya tygerna skulle stuvas ner uppdagades en del småbitar i lådorna som lämpar sig väl till underkläder, så nu ska här klippas!

Hej hopp!


Inga kommentarer: