måndag 15 januari 2018

Helgens nyttosömnad


Inte den allra roligaste sömnaden, men vågar nog påstå att det är åtminstone en av den mest besparande sömnaden; den av underkläder. Dem brukar vara ganska dyra i inköp, framförallt om man tänker på vad lite tyg det faktiskt går åt till det. Så även om det inte är såå roligt, så syr jag dem ändå :) Två par kalsonger till yngsta sonen av en liten bit zebratyg som blev över efter storebrors tröja. Mönstret finns i Heillt spesiellt, sy til liten og stor av Kristin Thorsnes.

Det roligaste med att sy kalsonger är själva utmaningen att ställa om hjärnan och lägga avig mot avig (istället för räta mot räta). Det är så emot naturlagarna och man måste verkligen tänka till både en och två gånger så man inte gör fel ;)


I förra veckan fick jag hem två nya mönster. Först var det Quickies från Omgbananas som jag gjort varsitt par av till döttrarna. Det är ju en lite annorlunda modell mot vad jag brukat sy till dem, så dessa får provas och utvärderas innan jag isf gör flera.


Och så var det Hipsters, även dem ifrån Omgbananas åt mig själv. Gjorde lägsta modellen och dem var riktigt sköna, så det kommer bli flera sydda. 
Alla gjorda av småbitar av tyger från Jny design, mudd och stjärnresåren från Sweetstuff design.

Ha en finfin måndag!

Inga kommentarer: