lördag 13 januari 2018

Kjolar


Det blommiga tyget har Ella gått och klappat på länge länge. Biten var med i ett hemligt paket från Jny design och mätte inte mer än 45xfb, så jag visste inte riktigt vad jag skulle kunna göra åt henne med den. Småbitar är svårt nu när döttrarna dragit iväg i storlekar. Vid senaste rensningen i deras garderob rök nästan varenda kjol då dem blivit för små/korta och Ella bad då mig att göra några nya. Sagt och gjort! Häromkvällen fick jag då för mig att fixa hennes önskemål. Tillsammans med en bit babushka-tyg så räckte det till en ganska lång kjol åt henne. Bara raka remsor som sytts ihop med overlocken med en aningens ändrad diff-inställning så det rynkade lite grand


På youtube hittade jag en tut från Made everyday by Dana (f.ö. visar hon en hel del kul och mat-nyttiga sy-tips) på en snabb två-lagers-kjol som jag testade. Enkel men kul. Tyget jag använde är en babymanchester köpt från Stoff och Stil för en massa år sedan. Ella har haft en kjol av det förrut som hon har använt ända tills i höstas. Den finns här . Har med andra ord använts i fyra år, inte dåligt ;)

Idag är det nytto-sömnad som står på tur.

Trevlig helg!!!


Inga kommentarer: