söndag 7 januari 2018

Ny handväska


Det har spenderats mycket tid  vid symaskinerna hela veckan. Tjejerna håller ännu ångan uppe och vill upp dit och sy heeela tiden :) Inget jag tackar nej till direkt. Vädret har inte inbjudit till att vara nämnvärt mycket utomhus heller, bara regn och blåst hela tiden. Idag blev jag dock tvungen att ta en "brake" och åka och storhandla inför kommande vardag. Jag hade Ella med mig och tro det eller ej, men hon lyckades "förvilla" sig bort till hyllan på Coop där sybehören finns. Hittade henne sittande på huk grundligt betraktande en symaskin.... Hahaha, blev en aningen full i skratt :D 

När jag har sytt mycket kläder (det kommer framöver här) så brukar jag vilja ta och göra något helt annat ett slag så nu fick jag äntligen gjort väskan jag haft i huvudet ett tag. Min förra jag gjorde i somras har använts flitigt, men den var liite för stor och axelbandet liite för kort. Så nu gjorde jag en mindre variant med längre axelband. Har följt beskrivningen som finns på Ericas tygverkstad f.ö.



Baksidan blev lite "smyckad" också och fickan fick sitta kvar. Använde mig av en jeanskjol och ett par byxben (till axelbandet). Fodrad invändigt med en fd. rutig gardin som jag visst glömde fota, men iaf. Allt material från Röda korsets Kupan :)




Och så ett nattlinne till Ella av ett fd. påslakan, också från Kupan.

Imorgon är sista dagen på jullovet. En vild gissning är väl att den kommer tillbringas i mammas syhörna den också ;)

Inga kommentarer: