tisdag 29 juni 2010

Blommig klänning i viscose


Under en av våra alla rundor på Kupan hittade jag en lång-kjol i härligaste viscos. Absolut inget som jag skulle sätta på mig som den var, men tyget tilltalade mig. Direkt såg jag framför mig vad den skulle bli. Min mormor har sparat många av min mammas klänningar som hon hade som barn på 40-50-talet och det var just dem som jag kom att tänka på när jag kände med handen på kjolstyget.
Mönster från Carefree clothes for girls



Midsommarafton firades hos min pappa och jag försökte dagen till ära att fånga alla mina barn på samma foto, något som inte är så lätt....Här är iallafall Kevin, Timothy, Lowe, Oliver, Samuel och Ella. Mina fantastiska juveler!!!


Näst äldsta sonen och yngsta dottern tar sig en titt på tusenskönorna.


Lowe midsommarfin i linne-klänning sydd av samma mönster som den blommiga ovan.


Fyra av mina knoddar som intar det absolut viktigaste på midsommarafton, nämligen JORDGUBBAR och glass =)
Sommar-vädret håller i sig och här har det badats och grillats så det stått härliga till. Bäst att passa på, sommaren är kort....
Grabbarna har nu åkt till sin pappa för att vara där i nästan två veckor. Huset är alldeles för tyst med "bara" två vildar hemma.





4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin somrig klänning! Kommer till rätta med den bakgrunden. Många härliga barn du har också :-). Ser riktigt sommaridylliskt ut.

Heimlaga sa...

Vilken härlig närbild på tyget, med knappar som riktigt lyser! Och fina ungar förstås!

Jenny sa...

Den är jättefin! Viskos är klart underskattat klänningstyg. Det där var ovanligt vackert.

Mojebarn sa...

Jättemysiga klänningar. Den blommiga känns verkligen sommarnostaglisk.
Hoppas ni har skönt sommarväder fortfarande.