fredag 2 juli 2010

Små lätta moln....


För en gångs skull har jag inte använt återbrukat tyg och dessutom sytt av ett tyg som syns i sybloggarna ganska ofta. Inte ens jag som egentligen är en riktig snåljåp =) har kunnat motstå molntygerna från Jny Design. Det här blå har jag visserligen köpt på Tradera, men jag får erkänna att det ligger bruna moln och kanintyg i mina gömmor...Kommer snart något sytt av dem här på bloggen hoppas jag. Inte mycket att orda om annars, mönstret är från Allt om Handarbete, minns inte riktigt vilket nummer just nu...Har ändrat det lite i halsringningen bara för jag tyckte att tröjorna blir lite för vida just där annars. Ärmarna gör jag trekvartslånga för de funkar nu på sommaren när det ska skyddas mot sol/svala kvällar men sen även den kallare delen av året när man har den under en klännig t.ex.


En likadan tröja fast i ett tyg från Shop Handarbete i en tynre trikå. Sval och skön nu på sommaren



Testade ett nytt mönster som jag köpt från Stoff och stil på en ballongbyxa. Kul och lätt att sy och dottern var nöjd när hon provade dem, så dem lär jag göra flera av. Var en bra modell nu på sommaren för de är ju en långbyxa, men vill man så kan benen dras upp och de stannar kvar uppe på vaden tack vare mudden. Alltså ett bar plagg sådana där dagar när man inte riktigt vet vart vädret tänker barka hän.


Nyponrosorna har slagit ut och sprider sin svaga doft i trädgården. Även shersminbusken står i full blom och den doftar ju fullkomligen ljuvligt. Nu är det verkligen sommaren här på allvar och jag känner i kroppen hur man slagit av på takten. Stressen har släppt taget och ibland kan jag nästan känna som att jag går i slow motion (iaf om man jämför med farten man har i vanliga fall).



Stranden...har vi varit en hel del på och flera dagar lär det bli. Så skönt att bara sitta där, inga måsten som kallar på en. Bara plaska i vattenbrynet med de små och bygga ett och annat sandslott. Äta sin matsäck och inte titta på klockan.
Fatsän jag bott här på Gotland i hela mitt 35-åriga liv så hittar vi varje år ett nytt smultronställe. Häromdagen hittade vi en mysig strand som INTE var fullpackad med folk. Nu väntar jag på att grabbarna ska komma hem igen så vi kan åka dit hela familjen. Det fattas nämligen ännu skor i våran hall och hua mig vad det är tyst!
Imorgon bär det av till Fårö för en heldag där med mannen o småglina. Kommer att bli en hel del bad och sandslottsbyggande kan jag lova



3 kommentarer:

Heimlaga sa...

I vår hall fattas inte skor...Jag räknade en kväll till 52 par!
Skulle tro att ni har rätt många i er hall också, ni är ju en stor familj!
Gotland sommartid låter härligt! Eller är det för mycket turister?

Lowella sa...

Gotland ÄR härligt sommartid (o annars med) MEN visst är det mycke turister. Med en befolkning på 60tusen o 200tusen turister så märks det i trafiken, i affärerna o på stranden bl.a. Vi lever på det, men det är inte enbart positivt...

Unknown sa...

Skulle nog verkligen vilja besöka gotland! Och förhoppningsvis blir det snart av:-). Stranden ser lockande ut.

Håller med, molntygen är fina. Det blev en söt blus. Och annat fint du sytt med.