måndag 12 juli 2010

Nya böcker och live-bilder


Vad ska man säga? Värmerekordet de senaste dagarna gör att man inte orkar göra så värst många knop. Men klaga? Nä, aldrig! Vintrarna är långa och fortare än man kunnat ana så går man här och fryser igen. När värmen gör att man inte orkar sitta vid symaskinen så kan man ju åtminstone läsa om sömnad =) Fick hem några böcker från Adlibris lagom tills kvicksilvret började stiga över det normala. Härligt att sitta med i skuggan och insupa massor av inspiration och få ideér till kommande projekt.
Små tygspill som blir över när man klipper till plagg har man ju hur mycket som helst av. Känns igen va? Kassor och kartonger som svämmar över. Har nu funderingar på att göra något av lappar och spillbitar och Patchwork style (Suzuko Koseki) fick verkligen igång fantasin.
Även The Sweater Chop Shop (Crispina Ffrench) som innehåller massor av idéer för textilt återbruk funkar som en riktigt idéspruta för mig.

Efter att ha köpt Handmade Home av Amanda Blake Soul så blev jag väldigt nyfiken på hennes första bok The Creative Family, How to Encourage Imagination and Nurture Family Connections. Härlig bok av en härlig människa och länk till hennes blogg hittar du i min blogglista om du blir nyfiken. Hon är mamma som oss många andra men med ett underbart kreativt tänk och "Restore Recycle Repurpose" är en grön tråd förstås.

Helgen gick som vanligt väldigt fort. Grabbarna har kommit hem igen så det är full rulle, nästan...Märkligt att behöva skriva det i juli men det är rena sjukstugan. Två killar har varit vrålförkylda och fick öroninflammation på kuppen. Sen började även jag och tjejerna snörvla och till råga på allt går L och trampar på en geting, hon som är så känslig för allt vad insektsbett heter!!!Lördagen tillbringade vi iallafall på stranden och struntade i allt vad rinnande näsor och hostande hette. Är det +30 orkar man inte sitta hemma och göra ingenting. Bättre att göra det på stranden.
Igår firade vi min årsdag och av min pappa fick jag ett helårs-abonnemang hos Riksarkivet så snart ska jag börja gräva efter släktingar och rötter. Sann kräfta som jag är älskar jag att gräva i allt gammalt =)
Här kommer också några live-bilder på några plagg till två av mina juveler som jag bloggat om tidigare

Systra-kärlek



Vilda Ella nybadad. Vissa dagar behövs fartkamera för att fånga henne på bild.



Lowe filosoferar.
For a few days we have had really really hot weather. Instead of sewing I´ve been reading some new books about it.



Inga kommentarer: