tisdag 13 juli 2010

Duk fick nytt liv


Något har jag lyckats åstadkomma under värmeböljan. Det är bara att man får ändra sin "arbetstid" något. Vid 22-snåret har temperaturen sjunkit till mera "normala" nivåer inomhus och har man dessutom ett fönster alldeles vid symaskinen så går det!
Tyget är en fd duk inköpt på Kupan som jag egentligen hade tänkt använda till just duk för jag bara älskade färgerna och mönstret, men tyvärr passade den inte på något av våra bord rent storleksmässigt. Istället blev det kjol till 3-åringen i ett mönster från Allt om Handarbete nr 8-2009.
3-åringen deklarerade att det var för varmt för kläder imorse, så live-bild blir det inte idag. Hon går iklädd endast sandaler för tillfället...Lillasyster likaså och jag förstår dem. Kläder känns ganska överflödigt i +30graders värme, men när man är 35 år är det bäst att behålla litegrand på kroppen =)
Igårkväll trotsade vi återigen förkylningen och gav oss iväg för ett kvällsdopp. Det var längesedan det varit sååå skönt att få kasta sig i havet kan jag lova!!! Men ingen av oss är mindre förkylda idag då om man säger så, så det får bli en dag på hemmaplan för mig och ungarna med kurering. Och kanske gamla Husqvarnan åker ut på verandan en stund också =) Håller nämligen på med två "snurrkjolar" till flickorna också.
I made this skirt from a table cloth. I just fell in love with the colours.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kult! Høres godt ut med varme. Her er det 10-15 grader og vi venter enda på sommeren.

Knuffodragen sa...

Tyget var jättefint och modellen också. Jag gillar den skarpa gula blomman.