onsdag 14 juli 2010

Fel blev rätt ändå


I den senaste katalogen från Stoff och Stil fanns en bild på den här klänningen som jag direkt fastnade för, så vid den senaste beställningen var så klart mönstret med. Tyvärr så har jag upptäckt att deras barnmönster (iaf vissa av dem) är små i storlekarna. Jag betställde strlk 4år, men som synes är det min 2 åring som har klänningen på sig :( Ingen katastrof egentligen eftersom jag ändå har en unge i storleken mindre också, men det är retligt. Min erfarenhet av dam-mönstren är det motsatta, de är väldigt stora i storleken. Jag vet, det finns mått-tabell, men läser jag den innan då? NÄ!!! Så då får man skylla sig själv. Bara att göra om den något större till storasyster.

Mönster från Stoff och Stil alltså nr 63003. Tygstuv från Kupan



Men det positiva i alltihop var att när jag hade sytt ihop den och tyckte att den såg för trång ut runt ärmarna och även lite trång runt bröstkorgen så ville jag naturligtvis prova på Lowe som den var tänkt åt. Nej, nej, nej, den är INTE fin, den är Ellas skrek hon och stack iväg. Ella däremot tyckte hon var sååå "diiin" och klappa sig på magen och börja genast pillra på knappen. Sen sprang hon och hämtade kameran, naturligtvis med älskade "nina" under armen. Slutet gott, allting gott.







2 kommentarer:

Outi sa...

Jättefin klänning!

Kram, Outi

Randiga Tråden sa...

Sööt.