fredag 11 juni 2010

Å så var det toppen...


Tyckte att det skulle vara en somrig matchande top till snurrkjolen. Valet föll på den här från Hanne Meedoms bok "Sy barnkläder 4-7 år" med knytband på axlarna. Jag har lite väl lätt för att "fastna" ibland och sy samma samma hela tiden, men den här var en ny modell för mig. Och störst ++++ av allt; fick skråbanden riktigt snygga!!! =))
Lowe var inte engagerad i tillverkandet av topen som hon var med kjolen, men kommentaren Wooow, fiiin! när jag visade henne innebar säkert godkänt. Barn brukar ju vara väldigt ärliga i sina kommentarer....
Ofta när jag ska göra något nytt så gör jag ett test-plagg, så även denna gången. Det blev jag också riktigt nöjd med. Kommer här på bloggen härnäst...
Tyg från Stoff o Stil, banden från Bibbis textil.
Måste göra lite reklam för Bibbis också om det mot förmodan är någon som inte redan har upptäckt vilken klippa hon är :-) Man sitter här hemma och syr på något och så kommer man på att det är något som saknas. Som jag gjorde häromdagen. Ville ha ett visst skråband på ett plagg MEN hade absolut ingen tråd som matchade för 5 öre. Skickar en beställning till Bibbi och dagen efter hämtar jag in tråden (och lite annat smått o gott förstås, hihi) från brevlådan. Service och bra priser är bara förnamnet!

1 kommentar:

Åsa Tidqvist sa...

Hur söt som helst! Ja ang Bibbi så har jag förstått att hon är guld värd, har aldrig handlat av henne men många ggr suttit och kollat igenom hennes pdf - fil!!