måndag 21 juni 2010

Kortbyxor o ett väl återbrukat batiktyg

Första sommarlovsveckan har gått förbi och här hemma började lovet med en rejäl förkylning! Sånt är väl aldrig kul men i juni kändes det extra onödigt på nåt vis. Nu är iallafall energin tillbaka för min egen del och det känns så otroligt skönt!
Den här singoalla-topen har ni sett förrut, men nu har Ella fått ett par kortbyxor till den också.
Mönstret är det vanliga från Meedoms form 2 som jag nästan alltid använder. Dekorsöm nere på benen vilket jag nu ser att det inte alls syntes så bra av på bilden :( Prickigt tyg från Jotex.



Detta helt underbart blåa tyg har nu fått ett tredje liv. Det var från början ett påslakan som sedan blev gardin i ett av sönernas rum i några år. Och nu har det blivit en singoalla till en tre-åring. Det är nästan så jag skulle vilja sy något till mig själv av det som är kvar. Mönstret är från "Making children´s clothes av Emma Hardy. Tyget fyndat på Kupan för flera år sedan.


Efter en vecka som ägnats åt allt annat än sömnad så var det riktigt kul att sätta sig vid symaskinen igår. Har iallafall världens goaste man som tog matlagning och blöjbyten så jag kunde få ägna mig åt det som jag tycker är så vansinnigt roligt, men som det absolut inte funnits energi kvar till på kvällarna under gångna veckan. Lyckliga jag som fann honom!!! =)

7 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

Härligt med en sådan man, som låter en få sy! jättefina kortbyxor och supersöt tunika i härligt tyg =)

Heimlaga sa...

Åh vilken fin himmelsblå tunika! Jag älskar den färgen, när det verkligen ser ut som en sommarhimmel! Zigzagbandet var pricken över i!

Unknown sa...

Snygg modell på Singoallatopparna och fina prickiga byxor!

Randiga Tråden sa...

Så söt blusen är på Ella. Tack för titten hos mig.

HomeRiver sa...

Vilka fina tunikor!!

Beas sa...

Du är så duktig du!


Jag tittar in till din fina blogg för att tacka för ditt värmande inlägg hos mig. Det satte sig verkligen som en post-it lapp på mitt hjärta!

Tack!!!!

Varm sommarkram / Bea

Vecka - Vecka sa...

Ljuvliga kläder!
Det där prickiga tyget har jag också, men aldrig tänkt att sy kläder av det. Klart att det också går!