lördag 5 juni 2010

Himlen är oskyldigt blå...


Så var man tillbaka på banan igen! Har haft nåt strul med fotona på bloggen i flera dagar, men NU så funkar det igen. Teknikens under =)
Något som iaf inte har strulat är symaskinerna, så lite har det blivit gjort även om vi haft sommarväder igen. Årets första dopp lär dröja en stund till, iaf för en badkruka som mig, men för barnen kanske det ska badas snart. Till det har jag då äntligen färdigställt ett UFO som legat bra länge; en badkappa som blir till Ella. Den har legat så länge att den egentligen var tänkt till storasyster, men hon har växt ifrån den... Så kan det bli när saker blir liggande som hyllvärmare. Inte ens majutmaningen fick mig att ta tag i den och varför det då? Jo, dessa skråband som det skulle kantas med. Jag har bara hjärligen avskytt att sy på dessa för jag får det inte snyggt, förrän nu! TACK Hanne Meedom för en pedagogisk beskrivning så även lilla jag kan få till det snyggt! =) Som med allting annat som man kan så är det nu hur lätt som helst. Så nu kan jag äntligen använda skråband utan att ha värsta ångesten varje gång jag ska ta itu med det och plaggen behöver inte ligga i flera månader på UFO-hyllan.+++++

Mönstret är från Meedoms bok Sy Barnkläder 0-3 år och tyget är ett madrass-skydd i frotté från 70-talet inropat på Tradera. Finns dessutom en ganska stor bit kvar, så kaaanske storasyster får en likadan så småningom....

Inga kommentarer: