onsdag 23 februari 2011

Gyntherblus till dockan

Vid ett av våra besök på Kupan så hittade dotter L en docka som absolut skulle flytta med henne hem. Byxorna som dockan hade på sig var det inget fel på, men tröjan däremot hade sett sina bästa dagar i mitt tycke. Så dockan behövde ha något nytt. Visserligen finns det väl baby-kläder undanstoppade, men tanken på att ge sig i kast med att rota bland dem tedde sig betydligt jobbigare än att snabbt sy något till henne. Fick bli en enkel variant av blus från Gynthers bok med tryckknappar i ryggen så att små händer lätt kan klä av och på dockan själv. Storlek 3-6 mån som blev liiite för stort så det ska jag tänka på till nästa gång om dockan ska utöka sin garderob. Sydd av en bit gardin från Kupan.
Här har man ju minsann legat sjuk igen :( Är glad så länge barnen klarar sig ifrån bacillen iallafall. Natten som var fick jag åtminstone sova, utan feber och bara några stycken hostattacker, så idag finns en gnutta energi i kroppen *underbart* Blir att försöka röja med tvätt o städning, sånt som har kommit efter medans mamma mest huttrat under en varm filt.
Idag går även mina tankar till lilla pappa som just nu opereras. Han själv har åkt in med en positiv syn o tanken på att allt ska gå bra och det är naturligtvis det vi alla hoppas på. Men helt lugn blir jag ändå inte förrän jag får samtalet som bekräftar det!
Ha en fin dag i vinterkylan!Posted by Picasa

Inga kommentarer: