måndag 7 februari 2011

Dagens fynd

Idag skulle en grabb till tandläkaren i stan. Innan det besöket tog vi en tur till Kupan där. Två Kupan-besök på en vecka, inte illa! Men eftersom jag inte varit på någon Kupa alls på 1 1/2 månad så unnande jag mig att gå till tygsektionen, trots att det är ganska fullt i hyllorna hemma. Och kolla vilka härliga fynd jag gjorde :))) det bruna var en stor bit oanvänt tyg.
Det här gröna var klippt till gardinkappa med bågar nertill, men inte färdigsydd=oanvänt.
Tre härliga gardinlängder :)
Och så två skålar som är som rena nostalgitrippen för mig. Likadana fanns både hemma hos föräldrarna och morföräldrarna när jag var barn. Verkar som att jag just börjat samlat på något nytt. För visst är mer än tre av något en samling ;) Jag har fyra sådana här formar nu i olika storlek/mönster.
Trevlig kväll!Posted by Picasa

1 kommentar:

Helena sa...

Lovely!!! Det översta tyget är superläckert!!! Säg till om du vill byta bort det mot något annat i mina tyggömmor:)