torsdag 10 februari 2011

Raggisar till 4-åringen

När jag hade stickat raggsockor till mig själv blev det lite garn över från båda paren. Alldeles lagom mycket för att det skulle räcka till ett par sockor till L. Det lila garnet till skaften och tårna och det andra multifärgade till foten.
Strumpor är verkligen perfekt att sticka framför teven när hjärnan är upptagen med annat, minimalt med tankeverksamhet och mask-räkning :)
Som jag skrev igår så hade vi solsken precis hela dagen. Vi var ute större delen av dagen vilket kändes som en hel evighet sedan man har varit det. Vilken energi-kick det är att få lapa solsken efter lång tid med snöstormar/piskande regn och sjukstuga. Så idag har jag kastat mig in i brödbak med hjärtans lust och äntligen tagit fram några för mig nya bröd-recept som ska testköras på familjen.
Hoppas att ni får en härlig torsdag! Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Låter som mysiga dagar! Mysiga sockor också!

Emilia sa...

Fina raggisar!