måndag 21 februari 2011

Underkläder till 4-åringen

Varför köpa sånt som man kan göra själv? Det kan man ju fråga sig. Fast sy underbyxor till dottern hade jag inte tänkt från början. Ska nog erkänna att jag tyckte det kändes lite väl överambitiöst *harkel* men men... Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Efter att jag sett flera andra bloggerskor sy underbyxor både till barn och till sig själva blev jag förstås lite nyfiken. Tog hem ett mönster från Stoff o Stil och letade sen bland tygerna. Fördelen är ju att det går så ytterst lite tyg, så stuvbitar var ju perfekt för ändamålet. Det randiga en stuv från lokala Tygpacken, en bittebit blå moln från Jny förstås och Nalle Puh från lokala Tyglagret.
Och nu känner jag mig inte ett dugg överambitiös utan tvärtom! En sak till lagd till listan "saker-jag-inte-behöver-köpa-för-dyra-pengar-utan-gör-själv" ;) De var riktigt roliga att sy så det kommer att bli flera!
Ha en nice fortsättning på dagen!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Visst är det nästan farligt roligt när man kan göra fina saker av nästan ingenting, och slipper köpa färdigt! Kilopriset på köpta barntrosor torde ligga ganska högt om de såldes per vikt. Vuxenvarianter också, för all del...
Fina blev dom!

Syserine sa...

Fina! Visst är det kul att sy trosor själva! Jag gillar mönstret från Stoff & Stil, men det är ganska smått i storlekarna tycker jag. Fantastisk skönt att kunde bli av med småbitar till något nyttigt också!