söndag 6 februari 2011

Nattlinne och ny-gammal förvaring

Så fort orken kom tillbaka så har ena dottern jagat mamma med blåslampa. Jag hade ju sytt pyjamas med Nalle Puh till lillasyster innan flunsan slog läger här. Storasyster deklarerade så där bestämt som bara en liten tjej på snart 4 år kan att hon vill ha sitt nattlinne NU!!! Så det första som jag satt saxen i var förstås sista snutten av Nalle Puh-tyget. Mönster från SoS nr 63013.

Sista dagarna på jullovet satt jag mina (starka) söner i arbete. Ibland har man bara sådan tur! Mannen som bodde i vårat hus före oss handlade med gamla möbler och några saker blev kvar i uthuset när de flyttade. Vi har visserligen bott här i dryga 5 år, men ibland blir man lite "hemmablind" och ser inte vad som står mitt framför näsan på en förrän helt plötsligt. Iallafall inte med dem rätta ögonen. Det stora skåpet har stått bredvid frysarna hela tiden och jag har bara varit irriterad på skåpdörrana som åkt upp av sig själv och blockerat frysdörren. Sambon hade fyllt det med diverse bråte och baksidan fattades på den övre delen. Men det fick flytta in i mitt lilla syrum. Numera är överdelen fylld med tyger och nederdelen med garn :))) Efter en rejäl regöring och en omgång med möbelpolishen förstås. Alla högar och kassar försvann från golven, yihaa! (för stunden åtminstone för jag har naturligtvis lyckats skapa nya högar....ni vet ju hur det är)

För att återgå till nattlinnet så är det fållat med dekorsöm. När jag köpte min symaskin med en massa sömmar trodde jag nästan inte att jag skulle använda alla, men se, det gör jag allt som oftast faktiskt. Så sent som igår hittade jag två lagningssömmar som är perfekta till alla jeans som går sönder i denna jeans-familjen.
Sambon hojtar att det är mat så ha en trevlig söndag kväll!Posted by Picasa

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Stiligt skåp! Måste ha blivit ett lyft för syrummet!