fredag 4 februari 2011

Resultatet av en liten utflykt

Onsdagen bjöd på strålande solsken och skolbarnen hade ledigt från skolan. Två av dem ville till leksaksaffären i närheten. Under tiden de var där gick jag och småttingarna till Kupan. Därifrån kommer jag aldrig tomhänt och den här dagen var inget undantag :)
Dagens fynd; två örgott med Disneyfigurer, en vårigt grön duk ( som ska sys något av, inte pryda en bordsyta, en nystan rosa ull-garn och en bok från Ica-Kuriren. På baksidan står det bl.a. "Den här boken är ett resultat av ICA-Kurirens omsömnadstävling Spara - ta tillvara. 3784 plagg skickades in till tävlingen och här har vi samlat alla de bästa ideérna. Kanske inte alltid de vackrast sydda, men alla med detta gemensamt; syglädjen, fantasin och ibland det lite sköna föraktet för konventionella synpunkter på barnkläder."
Boken är från 1974, men det skulle lika gärna kunna vara skrivet idag, känner jag.
Under gårdagen rev jag runt bland mina tyger och klippte till en hel del plagg, äntligen!!! Idag vräker snön ner och det blåser rejält så vad passar bättre än att sitta inne och kura vid symaskinen.
Ha en fortsatt trevlig fredag!Posted by Picasa

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Kul fynd! Jag får nog hålla mig borta från Kupan ett bra tag tills jag får plats i hyllorna...