onsdag 16 februari 2011

Mera återbrukat!


Ett par av mina byxor som fått en del omöjliga fläckar hade hamnat i högen "sy om till barnen". Som synes blev det ett par "nya" brallor till L. Materialet är en blandning polyester/nylon/bomull. Väldigt lena och lite prassliga, men en liten mardröm att sy i faktiskt. Trots flera nålbyten "small" det för varje stygn, så där om som att nålen ska gå av. Vilket ingen gjorde men jag satt och flacka med ögonen för varje stygn, hihi. De är ganska tunna, så det är tänkta till våren/sommaren.

Ficka på sidan av byxbenet (av gardintyg) för cargobyxa-stuk. Och så lite zick-zack band kunde jag bara inte låta bli :) "Prickarna" som syns uppe på benet är dekorationssöm med paljetter som fanns på byxorna redan och det är ännu mera på baksidan som jag tyvärr inte fotade. Höll på att förfrysa fingrarna för nu är det minsann bitande vinterkyla ute igen!


Som Heimlaga kommenterade på gårdagens inlägg; "Leve Återbruk!" Det är riktigt roligt att få ge plagg ett nytt liv. Mycket roligare än att gå och shoppa nytt i mitt tycke. De här byxorna likväl som plaggen igår har dessutom återanvänds inte bara en utan två gånger eftersom jag köpt dem begagnade!
Trevlig kväll! Posted by Picasa