måndag 14 februari 2011

One word banner

Boken Handmade Home av Amanda Blake Soule är en bok som jag väldigt ofta finner mig bläddrande i. Ibland för att söka inspiration, ibland bara för att jag bara älskar att sitta och bläddra i den och läsa om hennes familj och alla små kreativa projekt som hon gör. Lika ofta är jag in på hennes blogg Soule Mama förstås (länk i min blogglista).
Framsidan pryds av bl.a. en "One word banner" och jag tänkte direkt att sådana ska jag göra till tjejernas rum. Innertaket var inte ens på plats när jag började klippa till dem :)


Men sen har de hunnit bo in sig lite i sitt rum innan jag äntligen satt mig och sydde klart förstås...och så tog det ännu ett tag innan jag kom på att blogga om dem.. Orden "busa" och "stöka" hade väl varit några alternativ kanske.
Alla hjärtans dag idag, något som våran familj inte firar. Vi är inte amerikaner, gillar inte kommersialism och vi månar hellre ordentligt om varandra med snälla ord och spontana presenter 365 dagar om året istället för en dag.
Ha en underbar början på en ny oskriven vecka!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Syserine sa...

Vad kul variant på vimpel!

Emilia sa...

Fina "flaggor"!
Stöka hade passat bra på mina barns rum, fast det gör de ju förstås så bra ändå utan att jag behöver uppmuntra dem ;)