onsdag 9 februari 2011

Muddbyxor i fleecefrotté

Jag är nog lite prillig! ;) En längre tid gick jag och drog i det som låg i ufo-högen, men ingenting kändes "woow, den här ska jag göra klar nu". Klippte till lite annat istället och fyllde på högen på hyllan. Vips, så fick jag plötsligt lust att ta tag i allt det som legat färdigklippt i månader. Bl.a. de här byxorna i lila fleecefrotté från numera nerlagda Shop Handarbete. Grejen är den att när saker och ting blir liggande sådär länge kan det hända att man ändrar sig på vägen. Dem här byxorna var från början en lek-overall modell Gynther, men när jag hade sytt ihop den och provade den på lilla E gillade varken hon eller jag det hela. Så jag klippte itu den för att göra byxa+tröja. För att tröjan skulle bli lagom lång blev midjan på byxorna för korta, därav blev det mudd i midjan. Gynthers väldigt vida byxben smalnades av med mudd även där och så kommer E att kunna använda dem en längre tid. Tröjan då? Tja, har pulat med den men inte nöjd för fem öre, så den har återgått till ufo-högen. Återstår att se om den blir en färdig tröja så småningom eller om den blir något annat...
När jag var ute och fotade byxorna kände jag mig väldigt iaktagen. Såg efter ett tag vem det var; våran kisse Hugo som gått in i uthuset och satt och värmde sig i solen. Är nästan lite vår-feeling över vädret idag och vi ska gå ut och njuta av solen igen. Hoppas att Du också får lite solsken idag!Posted by Picasa

Inga kommentarer: