fredag 18 februari 2011

Stökar undan ufo-högen

Fortsatt ta mig igenom min ufo-hög och och där hittade jag pyjamasbyxor som var halvfärdiga. Bara resårkanaler och fållning fattades. Förstår inte varför en del saker blir liggande så där medans andra blir färdiga på direkten!?
Båda gjorda av påslakan och båda till lill-skruttan Ella. I ärlighetens namn var väl inte hon i något direkt skriande behov av flera pyjamasbyxor, men när de nu var halvfärdiga så fick de bli helt färdiga. Avskyr ogjort arbete :)
När jag fotade byxorna kom lill-skrutta smygande så jag passade på att ta en live-bild på henne i Gynther-blusen som jag sydde i höstas.
Och stor-skruttan har ärmlösa "tunikan" som jag visade häromdagen på sig idag. Den andra ligger redan i tvättkorgen. När hon satt på sig den började tjatet om att få byta till den här på fotot, men när hon insåg att det inte skulle bli något klädbyte förrän den hon hade på sig blivit nerlortad, så gjorde hon ju allt för att den skulle bli just det...ungar! ;)
En ny förkylning har smugit sig på mig, men jag har preparerat mig med Kan Jang o ipren och hoppas orka en stund vid maskinerna ändå idag.
Raka spåret mot helgen, ha en toppenbra fredag!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Emilia sa...

Skönt att bli av med lite ufon ;-) Så fina barnen är i sina kläder!

maria lever sa...

Jag tycker SÅ mycket om din blogg! Blir alltid glad och inspirerad. Försöker själv att handla second hand så ofta jag bara kan, och sy om det som inte behövs i sin ursprungsform. Man har ju så roligt under tiden!
Ha en härlig söndag, kram!